Carrils bus i bici a Moianès i doble carril bus a Creu Coberta

El carrer Moianès tindrà un carril bici bidireccional, situat al costat esquerra i que anirà des de Vilardell i la Gran Via. A la dreta hi haurà un carril bus, de tal manera que en molts trams d’aquest carrer només quedarà un carril disponible per al trànsit privat motoritzat. Aquesta és una de les actuacions del Pla de Mobilitat Urbana que l’Ajuntament té previst executar aquesta mateixa tardor. L’altra actuació que suposarà canvis rellevants en la mobilitat a Hostafrancs serà el doble carril bus –un en cada sentit- que, partint de la plaça d’Espanya, s’allargarà per tot l’eix Creu Coberta-Sants. D’aquesta manera es busca millorar l’eficiència de la línia d’autobús D20 que uneix el Passeig Marítim amb l’Hospitalet i que passa per Creu Coberta-Sants. El carril bus començarà a funcionar aquest mes de novembre.

L’impuls a l’ús de la bicicleta és un dels eixos d’aquest pla. A més del nou carril previst al carrer Moianés que es preveu entri en funcionament abans de cap d’any, també hi haurà un carril bici bidireccional a l’avinguda Reina Maria Cristina. Estarà ubicat al centre de la calçada i donarà accès a la futura xarxa de carrils bici de la muntanya de Montjuïc. D’aquesta manera les bicicletes desapareixeran de les voreres de l’avinguda i, atès que el carril bici transitarà per la calçada central, es redueix la capacitat d’accés de vehicles motoritzats a la muntanya. Com que l’avinguda Reina Maria Cristina és escenari molt sovint d’esdeveniments ciutadans o de la fira de Barcelona, aquest carril bici central no tindrà separadors físics.

El nou carril bici del carrer Moianès tindrà una longitud de 540 metres i suposa una inversió de 53.576 euros. El de l’avinguda Maria Cristina és més curt – 258 metres – i està pressupostat en 81.981 euros.

La càrrega i descàrrega a Creu Coberta, un problema a resoldre

Pel que fa al carril bus de Creu Coberta – Sants, la seva entrada en funcionament obliga a donar resposta a un problema recorrent de l’eix comercial més llarg de la ciutat: la manca de zones de càrrega i descàrrega. Fins ara aquesta situació obligava molts conductors a aturar-se en un dels carrils de circulació i ara, quan funcioni el doble carril bus, es podrien produir problemes de trànsit si no es troba una solució. El districte i els comerciants estan buscant solucions.

L’Ajuntament està explicant els detalls d’aquestes mesures del Pla de Mobilitat a veïns i entitats. Una d’aquestes sessions, dimarts 17 d’octubre a les 18.30 hores s’ha programat a la sala Anselm Cartañà de la seu del districte de Sants-Montjuïc (Creu Coberta, 104).

 

Escriu un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

*