Campanya per reclamar la creació d’un museu de la ràdio a Barcelona

Els programes ‘L’altra ràdio’, de Ràdio 4, i ‘Cocodril Club’, de Radio Marca, han posat en marxa una campanya per reclamar la creació d’un museu de la ràdio a Barcelona, la qual compta amb el suport d’un centenar d’emissores locals. Els impulsors proposen que l’equipament sigui un centre “didàctic i lúdic” dedicat a preservar la memòria sonora del mitjà radiofònic, a la construcció d’un relat històric dels seus professionals, i al foment de l’ús del llenguatge sonor com a eina expressiva i creativa. La petició es fonamenta en la “gran tradició” que la ràdio té a Catalunya i la seva “contribució notable” a l’ús de la llengua catalana.

La iniciativa també exposa set possibles línies d’actuació del museu: recopilació del material sonor (programes, podcasts, etc.); personificació de la història mitjançant els grans noms de la ràdio; difusió de l’ús del llenguatge sonor com un element més de l’expressió i la creativitat dels ciutadans del segle XXI; recull arqueològic del material tècnic (receptors antics i aparells de baixa o alta freqüència); història de la ràdio i la distribució de l’àudio a internet i la telefonia mòbil com a mirall dels canvis a la societat; aplicació de la intel·ligència artificial a la ràdio i difusió de l’art sonor contemporani; i promoció de la radioafició.

El projecte es presentarà el 13 de febrer, Dia Mundial de la Ràdio, en el programa especial que L’altra ràdio dedicarà al mitjà des de la sala Jacint Verdaguer de l’Ateneu Barcelonès, de 19 a 21 h.

Escriu un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

*

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.