El Districte vol concretar ja la ‘superilla’ però l’AV es queixa de manca d’informació Els responsables municipals plantejaran les actuacions a Consell de Cent i a altres carrers en el Consell de Barri del dia 13 de març

Imatge: web de Barcelona en comú

El Districte té la intenció d’aprofitar el proper Consell de Barri d’Hostafrancs, previst per al dia 13 de març per concretar les obres i mesures de l’anomenada ‘superilla’ que implicaran la reforma del carrer Consell de Cent i canvis en la mobilitat de diversos carrers. Seran actuacions amb un cost aproximat d’un milió d’euros que l’Ajuntament preveu iniciar aquest any 2018 i acabar, com a molt tard, en els primers mesos de 2019. Però el procés de concertació d’aquest projecte amb el veïnat té ombres. L’Associació de Veïns d’Hostafrancs es queixa que després de dues sessions de treball, el Districte no els ha lliurat cap documentació i adverteixen que l’entitat veïnal “no donarà cap suport al projecte de superilla fins que no es pugui analitzar tota la documentació i parlar-ho amb els veïns afectats”. Aquest advertiment s’ha fet arribar per escrit al Districte de Sants-Montjuïc.

L’objectiu principal del projecte és eliminar trànsit de pas, aproximadament uns 6.000 cotxes que cada dia entren al barri des dels carrers de Tarragona i Aragó però que no venen a Hostafrancs sinó que utilitzen els carrers Consell de Cent i Moianès com a drecera per situar-se més ràpidament a la sortida sud de la ciutat per la Gran Via. Segons els càlculs dels tècnics municipals uns 6.000 cotxes de pas utilitzen diarament el carrer Consell de Cent i els altres 2.000 passen pel carrer Moianès.

La reforma que planteja el districte suposa que el carrer Consell de Cent quedi amb un únic carril de circulació i incorpori un carril bici i un cordó d’aparcament per a motos i bicicletes. També s’adaptaria un carril de serveis i es mantindrien les voreres amb la seva amplada actual.

Un altre canvi important afectaria el carrer rector Triadó que invertiria el sentit de la circulació per anar des del carrer Mallorca fins a Creu Coberta, mantenint les línies d’aparcament actuals. Per contra, la circulació al carrer Béjar passaria a ser des de Creu Coberta fins a Mallorca. El carrer Torre d’en Damians passaria a ser una via de plataforma única per donar prioritat als vianants. En la línia de fer disminuir el trànsit pels carrers interiors del barri, els vehicles que vulguin anar a l’estació de Sants venint de Creu Coberta ja no podrien girar a l’esquerra, ni per Rector Triadó ni tampoc per Béjar. Estarien obligats a anar fins a la plaça d’Espanya i canviar de sentit.

Escriu un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

*