Així serà el carrer Consell de Cent Una única via de circulació, doble carril bici i un cordó d'aparcament per a motos, novetats de la reforma que proposa el Districte

El Districte té ja una proposta concreta sobre la reforma del carrer Consell de Cent i el nou paper que ha de jugar aquesta via en la mobilitat d’Hostafrancs, dins del projecte de la ‘Superilla’. L’opció que els responsables municipals presentaran en la reunió del Consell de Barri del proper dimarts 13 de març preveu que Consell de Cent tindrà un únic carril de circulació, una línia on es combinaran serveis, càrrega i descàrrega i aparcament; un cordó destinat a l’aparcament de vehicles de dues rodes, principalment motocicletes; i un carril bici bidireccional“.

Queda descartada, d’aquesta manera, l’opció d’ampliar la vorera del cantó mar, que s’havia apuntat en les primeres sessions de treball sobre la ‘Superilla’. Ampliar la vorera tindria cost econòmic molt elevat i faria pujar la factura de la reforma del carrer Consell fins a la xifra aproximada d’1 milió d’euros. Però, a més del pressupost, aquesta opció deixava sense solució la necessitat creixent d’aparcament per a motos, especialment quan el que es planteja en tot l’àmbit de la Superilla és reduir substancialment l’espai d’estacionament dels cotxes a la via pública.

La mateixa regidora del Districte, Laura Pérez, va fer una descripció detallada del perfil que tindrà el carrer Consell de Cent, que és la peça principal del projecte de ‘Superilla’, en el seu informe mensual al plenari del Consell de Districte el dia 1 de març. Va explicar que es tracta d’acabar amb “la drecera” que diàriament utilitzen uns 10.000 vehicles per arribar més ràpid a la sortida sud per la Gran Via i que carreguen de cotxes els carrers d’Hostafrancs sense ser del barri ni aturar-s’hi.

Acompanyant el canvi a Consell de Cent, es modificaran també carrers transversals entre aquesta via i Creu Coberta, com Rector Triadó, Béjar o Torre d’en Damians i també Príncep Jordi. El projecte que el Districte presentarà a entitats i veïns en el Consell de Barri, preveu també limitar el fluxe de vehicles que entren a Hostafrancs des del carrer Tarragona.

El calendari que apunta el govern de Sants-Montjuïc és que les obres es facin al llarg d’aquest any 2018 i estiguin del tot finalitzades en els primers mesos de 2019, any electoral.

Escriu un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

*