Aquest dimarts, sessió de debat sobre la ‘Superilla’ al Districte L'Ajuntament intenta desbloquejar el projecte mentre que l'AV defensa alternatives proposades pels residents i, si no hi ha acord, demanarà una consulta veïnal

Imatge: Ajuntament de Barcelona

▼ Descarrega

La ‘Superilla’ d’Hostafrancs torna al debat de la sala de plens de l’Alcaldia aquest dimarts. El Districte ha convocat una sessió oberta “per debatre i treballar amb el veïnat” les propostes d’actuació, segons s’indica en el comunicat publicat al web del Districte. L’Associació de Veïns d’Hostafrancs vol que en aquesta sessió de treball es posin damunt la taula alternatives a algunes de les mesures proposades, que ha recollit després de l’assemblea del dia 10 de maig, on la majoria de veus del veïnat van ser molt crítiques o van plantejar dubtes sobre la proposta dels tècnics municipals. L’entitat veïnal reclama que, en cas de no aconseguir-se un consens ampli, el projecte de la ‘Superilla’ sigui sotmès a una consulta veïnal. Per la seva banda l’Associació de Comerciants de Creu Coberta sí que està d’acord, d’entrada, amb les actuacions proposades per l’Ajuntament.

El Districte i l’Àrea d’Ecologia Urbana plantegen intervencions als carrers Torre d’en Damians, Rector Triadó, Sant Nicolau i Béjar i la pacificació del carrer Consell de Cent.

De totes les propostes, una que sí compta amb suport veïnal és l’actuació al carrer Sant Nicolau per evitar l’entrada actual de cotxes que venen des del carrer Aragó i que utilitzen el barri d’Hostafrancs com a drecera. També hi ha acord sobre la plataforma única proposada pel carrer Torre d’en Damians i l’eliminació de places d’aparcament per a motos.

Rector Triadó i Béjar, el principal punt de desacord
On no hi ha entesa, ara per ara, és en les propostes sobre el carrer Rector Triadó. L’Ajuntament planteja que aquest carrer canviï de sentit i sigui de plataforma única en el tram entre Consell de Cent i Creu Coberta. La proposta veïnal és que es mantingui el sentit de circulació actual però que s’impedeixi el gir a l’esquerra des del carrer Creu Coberta. Demanen, això sí, que es permeti la incorporació de vehicles que procedeixin del carrer Sant Roc, per evitar que els veïns de la zona sud del barri es vegin forçats a anar cap a la plaça Espanya. A més l’Associació de Veïns defensa que tot el carrer Rector Triadó sigui de plataforma única. Pel que fa al carrer Béjar, segons la proposta municipal hauria de canviar de sentit, intercanviant el seu paper amb Rector Triadó. La proposta veïnal és mantenir el sentit actual del carrer Béjar i posar-hi elements que limitin la velocitat.

L’obra més important: Consell de Cent

Imatge: Ajuntament de Barcelona

 

La invervenció més ambiciosa és la del carrer Consell de Cent on es limitaria la circulació a un únic carril, es crearà un carril bici bidireccional al costat mar i un cordó d’aparcament de motos i bicicletes. La proposta municipal preveu eliminar l’aparcament de vehicles en superfície i deixar un carril de serveis al costat muntanya on es faria la càrrega i descàrrega. La proposta veïnal és la de mantenir una part de l’aparcament en superfície i que es permeti aparcar a les zones de càrrega i descàrrega entre les 20 h i les 8 h i els caps de setmana. L’Associació de Veïns també demana que el bus turístic deixi de passar per Consell de Cent i es desviï a Creu Coberta.

La sessió, al Saló de Plens de la seu del Districte (c. Creu Coberta, 104) s’ha convocat per aquest dimarts 29 de maig a les 18.30 h. En aquesta ocasió, a diferència dels plens de Districte i les Audiències Públiques, els serveis municipals no han previst la retransmissió en directe a través del canal municipal de YouTube.

Escriu un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

*

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.