La ‘Superilla’ avança cap al consens Molta participació en la sessió de treball convocada pel Districte i acostament de posicions entre l'Ajuntament i l'Associació de Veïns

Foto: @GerardLillo

▼ Descarrega

La sessió de treball sobre el projecte de ‘Superilla’, organitzada pel Districte de Sants-Montjuïc aquest dimarts ha servit per acostar posicions els sobre les actuacions a fer i els canvis de mobilitat a aplicar. Es constata un consens ampli sobre la conveniència de canviar el sentit de circulació del carrer Sant Nicolau. Es tancarà així la porta d’entrada de 6.500 cotxes diaris que utilitzen Hostafrancs com a drecera per passar cap a la Gran Via estalviant-se la plaça d’Espanya. Aquesta és -segons els càlculs dels tècnics de l’Ajuntament- una peça clau en tota l’operació destinada a reduir el volum de trànsit que suporten els carrers interns del barri. Pel que fa a la reforma del carrer Consell de Cent, el projecte pot acabar incorporant algunes mesures que donin resposta a preocupacions expressades pel veïnat: mantenir algunes places d’aparcament en superfície al costat muntanya i la possibilitat que el Bus Turístic deixi de passar per aquesta via.

Des del govern del Districte el conseller tècnic, Xavier Farré, assegurava al micròfon de Ràdio Hostafrancs la disposició a seguir treballant “el temps que calgui” per aconseguir el màxim consens sobre la superilla. “Crec que ja estem a prop”, va afegir.

L’Associació de Veïns d’Hostafrancs també defensa que s’ha de seguir parlant. Jordi Clausell posa en valor les aportacions veïnals i espera que siguin recollides en el projecte final.

Per la seva banda, el president de l’Associació de Comerciants de Creu Coberta, Lluís Llanas, creu que després d’anys de debat, que va començar en temps de la regidora socialista Imma Moraleda, ara és el moment de concretar la Superilla.

Aproximadament un centenar de persones -entre elles diversos representants de l’Associació de Veïns d’Hostafrancs, de la FAECH i de l’Associació de Comerciants de Creu Coberta han participat en una sessió que ha durat dues hores i mitja al Saló de Plens de l’Alcaldia. S’han distribuït en cinc taules de debat on s’han analitzat, una per una i sobre mapes, les diferents opcions que es plantegen amb l’objectiu de reduir tràfic de vehicles i contaminació. En totes les taules han participat tècnics de l’Ajuntament implicats en el disseny de les possibles actuacions de la Superilla i en el procés de participació.

Prèviament a la sessió d’aquest dimarts, l’Associació de Veïns d’Hostafrancs havia traslladat a l’Ajuntament un document amb alternatives a algunes de les mesures proposades inicialment. L’entitat veïnal ha estat treballant les seves propostes en les últimes setmanes amb veïns dels carrers afectats, després d’haver constatat en l’assemblea del 10 de maig al Casinet, que eren molts els dubtes o directament les posicions de rebuig que generava el projecte d’entrada.

El clima respecte a la ‘Superilla’ detectat aquest dimarts era molt diferent al d’aquella assemblea. Així s’ha pogut constatar a les diferents taules de participació on, en alguns casos, els mateixos tècnics municipals eren els que feien referència les alternatives presentades per l’Associació de Veïns.

El refredament de la proposta inicial que havia fet l’Ajuntament per canviar el sentit de la circulació entre els carrers Rector Triadó i Béjar, ha contribuït a l’acostament al consens. Ara sembla probable que els sentits del trànsit quedaran com estan, però que Rector Triadó tindrà plataforma única -de moment en el tram entre Creu Coberta i Consell de Cent- i que es prohibirà el gir a l’esquerra des de Creu Coberta per reduir-hi la circulació.

 

ÀUDIO: RESUM DE LA SESSIÓ DE TREBALL SOBRE LA ‘SUPERILLA’

 

Escriu un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

*

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.