L’assemblea veïnal accepta la ‘Superilla’ de mínims

Foto: Ràdio Hostafrancs

Vist-i-plau amb reserves a les actuacions del projecte de la ‘Superilla d’Hostafrancs’ que l’Ajuntament vol posar en marxa aquesta primavera. L’assemblea veïnal convocada aquest dilluns per l’Associació de Veïns d’Hostafrancs i per la FAECH, ha assumit que aviat canviarà el sentit de la circulació al carrer Sant Nicolau, que hi haurà vorera passant al carrer Tarragona amb Príncep Jordi i que el carrer Consell de Cent incorporarà carril bici i passarà a tenir un únic carril per al trànsit. Aquest darrer punt és el que encara genera dubtes per part d’alguns veïns, que temen cues de vehicles en aquesta via. En l’assemblea hi van participar unes 50 persones i també es van sentir veus favorables als canvis com a primer pas per reduir la pressió dels cotxes sobre el barri.

Foto: Ràdio Hostafrancs

El secretari de l’Associació de Veïns, Jordi Clausell, va explicar que les mesures anunciades per l’Ajuntament en les últimes reunions amb les entitats són aquelles sobre les quals s’havia arribat a un grau més elevat de consens. El canvi de sentit del carrer Sant Nicolau, que ara actua com a continuïtat del carrer Aragó i per on entren cada dia milers de vehicles, es va entendre des del primer moment com una fórmula d’alleugerir el trànsit d’Hostafrancs.

L’Ajuntament preveu que la reducció de cotxes beneficiï també el carrer Moianès que recull bona part del trànsit que utilitza Hostafrancs per fer “drecera”, però tot i així, la presidenta del Secretariat d’Entitats de Sants, Hostafrancs i la Bordeta, Lluïsa Erill, que és veïna de la part baixa del barri, va intervenir en l’assemblea per queixar-se perquè el projecte de la ‘Superilla’ “s’ha pensat només per la meitat nord del barri”.

El bus turístic, en el punt de mira

L’entitat veïnal vol seguir amb atenció els efectes que pugui tenir el canvi de Sant Nicolau sobre altres vies com el carrer Consell de Cent, que ara serà de carril únic i sobre el carrer Tarragona. En aquest sentit diverses intervencions a l’assemblea van fer referència al bus turístic. Alguns veïns defensen que aquesta línia deixi de passar pel carrer Consell de Cent, mentre que altres van recordar que el recorregut actual permet la parada a un espai emblemàtic com és el Mercat d’Hostafrancs.

Clam per resoldre el risc del carrer Tarragona

Tot i que el carrer Tarragona no entra dins del projecte de la Superilla, es va reiterar la reclamació per resoldre el risc per a vianants que suposa el doble sentit de circulació de busos i taxis. L’any passat hi va haver un accident mortal quan un autobús va atropellar una dona. Un dels veïns participants en l’assemblea va argumentar que una simple regulació semafòrica podria fer que tots els carrils estiguin coordinats i que això podria resoldre el problema. L’Associació de Veïns té la intenció d’insistir en aquesta reclamació en les pròximes setmanes, malgrat que des del Districte s’apunta que el carrer Tarragona és competència de les àrees centrals de l’Ajuntament.

Articles relacionats

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Close