LLUÍS LLANAS, president de l'Eix Creu Coberta
Reptes del comerç: potenciar qui som

El comerç necessita reinventar-se. Falten incentius comercials efectius per part de les administracions, necessitem urgentment la finestreta única, les línies de crèdit són minses i acabem tenint als barris un comerç de poca qualitat i efímer. A més, en un context de crisi global, els nostres veïns no tenen un poder adquisitiu important. Hem perdut diners. Avui, els nostres conciutadans només poden comprar el que és necessari per viure. En una Catalunya amb poder adquisitiu més aviat magre, els establiments de proximitat i de qualitat ho tenim molt malament per sobreviure. Necessitem ser competitius. Avui no ho som del tot per culpa de la manca de regulació del comerç, que permet que les grans marques venguin directament a través d’Internet als seus clients i que a més ho facin amb grans descomptes i amb distribució massiva fins a la porta de casa, sense regulació dels vehicles que a totes hores envaeixen Barcelona.

Ens cal una resposta urgent de l’administració, en aquest cas. Davant de tot aquest panorama, reinventem-nos. Cal que exercitem els nostres avantatges com a comerç de proximitat. Fem efectiva la nostra potència. Som empreses no només de vendes. Som empreses també de serveis. I el servei ha de ser el nostre fet diferencial i el que ens faci mantenir i recuperar les vendes. L’especialització ens permet un coneixement adquirit que hem de saber potenciar i poder vendre. El coneixement és valor per al producte i per al client. Emprem els nostres establiments com a espais on passen coses, i no només on venem coses. L’experiència de compra.

Tenim solucions, però per al producte encara no. Per a aconseguir-ho col·lectivament hem d’exigir un compromís a l’Ajuntament i la Generalitat vers el nostre producte i servei. Ens cal un segell de qualitat que impliqui un conjunt de valors del que som. Una marca, un emblema que ens defineixi i reivindiqui els avantatges del comerç de proximitat. Que ens faci competitius, que ens faci ser millors, i ser dalt de tot pel que fa a la qualitat de producte, la qualitat de servei, la responsabilitat amb l’entorn, la implicació social, la sostenibilitat i la identificació amb el client.

Aprofitem aquest segell per organitzar-nos. Per seguir treballant la comunicació compartida, les centrals de compra, la distribució, el preu competitiu, i la publicitat necessària per al manteniment i potenciació del comerç de proximitat.

Escriu un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

*