El Metro Espanya serà accessible sense escales el 2024 La Generalitat preveu començar les obres la primavera vinent i licita el projecte per 10,5 milions d'euros

Foto: Ajuntament de Barcelona

El Departament de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat de Catalunya ha obert la licitació de les obres de millora de l’accessibilitat de l’intercanviador de la plaça d’Espanya, on tenen parada les línies L1 i L3 de metro i diverses línies d’FGC. Els treballs, que es liciten per 10,5 milions d’euros, hauran de començar la primavera vinent i tenen un termini d’execució de 42 mesos.

Al subsòl de la plaça d’Espanya hi ha actualment dues estacions de metro (L1 i L3) i una de Ferrocarrils de la Generalitat (FGC). Cada estació disposa del seu propi vestíbul principal, tots a nivells diferents, interconnectats a través de diversos passadissos interiors amb escales. Fins ara, en aquest intercanviador, que registra en conjunt més de 18 milions persones usuàries, només estava adaptada l’estació d’FGC.

Les principals actuacions que s’inclouen a l’obra de millora de l’accessibilitat d’aquest intercanviador, un dels més potents de tota la xarxa del transport públic metropolità, són les següents:

Estació L1

  • Instal·lació d’un ascensor d’accés carrer-vestíbul, en la confluència de la plaça amb l’inici del carrer de Tarragona.
  • Ampliació del vestíbul situat al costat del centre comercial, junt amb la implantació d’un ascensor directe a l’andana sentit Hospital de Bellvitge.
  • Substitució de l’actual passera metàl·lica de canvi d’andana per una de nova i instal·lació de dos nous ascensors a l’extrem de les andanes. Això comportarà la redistribució de diversos espais de serveis tècnics i instal·lacions.
  • Adaptació de les andanes per a persones amb mobilitat reduïda.

Estació L3

  • Ampliació del vestíbul i instal·lació de dos nous ascensors: un de carrer (a l’avinguda del Paral·lel costat Besòs) a vestíbul i un del vestíbul al passadís de connexió amb l’L1.
  • Dos ascensors per connectar el vestíbul intermedi amb les andanes.
  • Adaptació de totes les andanes.

Passadís de connexió L1-L3

S’adapta el passadís entre les dues estacions de metro i entre l’L3 i FGC, suprimint-ne els esglaons d’ambdós extrems i substituint-los per un sistema de rampes.

Escriu un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

*