Reinventem-nos

LLUÍS LLANAS
President de l’Associació de Comerciants de Creu Coberta
Vicepresident de la Fundació Barcelona Comerç

 

El comerç necessita reinventar-se. Falten incentius comercials per part de les administracions; necessitem urgentment la finestra única, les línies de crèdit són escasses i acabem tenint als barris un comerç de poca qualitat i efímer. A més, en una Catalunya amb poder adquisitiu més aviat escàs, els establiments de proximitat i de qualitat ho tenim molt malament per sobreviure. Necessitem ser competitius. Avui no ho som del tot per la falta de regulació del comerç, que permet a les grans marques vendre a través d’internet, amb grans descomptes i amb distribució massiva fins a la porta de casa, sense regulació dels vehicles que envaeixen Barcelona. Necessitem una resposta urgent de l’Administració.

Davant de tot aquest panorama ens hem de reinventar. Exercitem els nostres avantatges i la nostra potència com a comerç de proximitat. Som empreses no només de vendes; també de serveis. I aquest ha de ser el nostre fet diferencial i el que ens faci mantenir i recuperar les vendes. L’especialització ens permet un coneixement adquirit que hem de saber potenciar i poder vendre. És valor per al producte i per al client. Fem servir els nostres establiments com espais on passen coses, i no només on les venem.

Tenim solucions, però per al producte encara no. Per aconseguir-ho col·lectivament hem d’exigir un compromís a l’ajuntament i a la Generalitat cap al nostre producte i servei. Necessitem un segell de qualitat, una marca, un emblema que ens defineixi i reivindiqui els avantatges del comerç de proximitat. Que ens faci competitius, que ens faci ser millors quant a la qualitat del producte, de servei, la responsabilitat amb l’entorn, la implicació social, la sostenibilitat i la identificació amb el client. I hem d’aprofitar aquest segell per organitzar-nos.

Article publicat a ‘El Periódico’ el 28 de desembre de 2019