Com valoren els veïns del barri la gestió de les administracions?

L’última Enquesta de Serveis Municipals, estudi que l’Ajuntament de Barcelona fa un cop a l’any des de 1989, revela que entre 2018 i 2019 va augmentar la percepció negativa sobre la gestió municipal seguretat ciutadana al barri. L’any 2018 el percentatge de ciutadans que consideraven que la gestió en aquest terreny havia empitjorat era del 23,6%, en l’enquesta corresponent a 2019 aquesta proporció s’enfila al 34,9%. És a dir, un de cada tres veïns d’Hostafrancs, la Bordeta i Font de la Guatlla -els tres barris que l’enquesta avalua conjuntament- considerava el 2019 que la gestió municipal en seguretat ciutadana havia empitjorat.

Les últimes dades corresponen al 27 de febrer de 2019 i, per tant, són anteriors a les eleccions municipals que es van celebrar el mes de maig. L’evolució negativa entre 2018 i 2019 pel que fa a la seguretast es veu clarament en les respostes concretes sobre la gestió de la Guàrdia Urbana. El nombre de veïns d’Hostafrancs, la Bordeta i Font de la Guatlla que consideraven que la gestió de la Guàrdia Urbana havia empitjorat era superior a aquells que la percebien com a millor. Aquesta tendència estadística no es donava des de l’Enquesta de Serveis de l’any 2012.

Més de la meitat dels enquestats dels tres barris -el 51,2%- consideraven que la imatge de la ciutat havia empitjorat en el darrer any i un 49,4% pensava el mateix respecte a la imatge de Catalunya. La visió negativa sobre l’evolució de la imatge d’Espanya arribava al 57,3% dels enquestats a Hostafrancs, la Bordeta i la Font de la Guatlla.

El que sí mostra l’enquesta de serveis com a tendència positiva entre el veïnat del barri és en el grau de satisfacció posant en relació els impostos que es paguen i els serveis municipals que rep la ciutadania. El 51,1% declara està molt o bastant satisfet mentre que el 47,7 afirmava estar poc o gens satisfet amb els serveis públics. En aquest camp les dades reflecteixen una millora sostinguda al llarg del mandat municipal anterior (2015-2019) ja que en la primera enquesta de serveis d’aquell període, el percentatge de veïns que es declaraven poc o gens satisfets amb els serveis que rebien a canvi del seus impostos arrivava al 61,3%.

Pel que fa a la qualificació de la gestió de les diferents administracions, l’Ajuntament i la Generalitat aproven per a una àmplia majoria dels enquestats al barri. L’administració municipal rep l’aprovat del 79,6% dels veïns i la gestió del Govern català aprova per al 72,5%. L’aprovat és més just quan es valora la gestió del govern espanyol, que es queda en el 51,3% dels enquestats.

Articles relacionats

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Close