RÀDIO HOSTAFRANCS

L’eix Creu Coberta proposa com a inversió municipal una botiga ‘tester’ per impulsar comerços emergents

La primera botiga ‘tester’ de París funciona des de 2016

 

L’Associació de Comerciants de Creu Coberta plantejarà en el procés de pressupostos participatius un projecte d’inversió municipal per aplicar al barri una mesura de suport a noves iniciatives empresarials en el sector del comerç de proximitat que ja s’està aplicant a alguns districtes de la ciutat de París. Es tracta de crear una botiga ‘tester’, que seria de propietat municipal i que l’Ajuntament de Barcelona llogaria a preus assequibles a noves iniciatives comercials, però per un període de temps breu. Aquest període, que podria ser des d’unes poques setmanes fins a 6 mesos depenent del projecte, serviria perquè el nou negoci arrenqués i pogués comprovar la seva viabilitat. Un cop acabat el temps de ‘testeig’, el comerç s’hauria d’establir en un altre local pel seu compte i la botiga ‘tester’ passaria a acollir temporalment un altre projecte empresarial.

La idea d’aplicar aquest model en algun dels locals buits que hi ha al carrer de la Creu Coberta, l’ha llançat el president de l’eix, Lluís Llanas, que ha anunciat en declaracions a Ràdio Hostafrancs, la intenció de l’Associació de Comerciants de presentar el projecte en la fase de propostes dels pressupostos participatius.

El procés de participació que s’ha activat a través de la plataforma municipal decidim.barcelona ha de permetre a la ciutadania de Sants-Montjuïc determinar en què s’han d’invertir 9 milions d’euros del pressupost municipal durant aquest mandat (2019-2023).

La iniciativa de les botigues ‘tester’ es va iniciar a la capital de França l’any 2016 a un local ubicat al número 14 del carrer Châteu d’Eau, al districte 10è de la ciutat. Allà es va posar en marxa el ‘Testeur de commerce’, gestionat per una societat mixta liderada per l’Ajuntament de París. L’objectiu és el d’incentivar la diversitat comercial d’un barri on s’estaven produint tancaments de botigues tradicionals. Des de llavors, la primera botiga ‘tester’ parisina ha acollit nombrosos projectes emergents i se n’ha obert una altra al districte 11è de la capital francesa. A París s’ha establert que els períodes de ‘testeig’ de nous negocis poden durar entre 15 dies i 4 mesos.

radiohostafrancs

Afegeix un comentari

Follow us

Don't be shy, get in touch. We love meeting interesting people and making new friends.

Most popular

Most discussed