▶ ANCOR MESA, conseller de Mobilitat de Sants-Montjuïc
“El carril bus-bici de Creu Coberta-Sants serà el primer a Barcelona però existeix a ciutats com París”

[download]https://www.ivoox.com/el-carril-bus-bici-creu-coberta-sants-sera-el_md_50596253_wp_1.mp3[/download]

La nova mobilitat dels carrers de la Creu Coberta i de Sants, amb dos carrils bus bici als laterials i dos carrils centrals per a la circulació de cotxes i motos es planteja com “una prova pilot” que té l’objectiu de “reduir el soroll i el fum en favor de més transport sostenible i alternatiu al vehicle privat”. Així és com explica el conseller de Mobilitat del Districte de Sants-Montjuïc, Ancor Mesa, l’actuació que l’Ajuntament farà a l’antiga “carretera” aquest mes de maig, un cop finalitzi la situació de confinament. En una entrevista a Ràdio Hostafrancs, Mesa és conscient de que la convivència d’autobusos i bicicletes en el mateix carril genera dubtes, però recorda que es dona a altres grans ciutats “És la primera experiència a Barcelona però no és la única al món ni a Europa. A Amsterdam, i sobretot a París, aquesta solució està molt estesa”, afirma.

Ancor Mesa no creu que la nova mesura suposi un risc afegit d’accidents: “A tot arreu hi ha riscos per la bicicleta perquè el cos no va protegit, però la convivència del bus i la bicicleta en un carrer on la velocitat ha baixat a un màxim de 30 km- no comporta més riscos que els que ja comporta la convivència entre bicis i vehicles en carrers de velocitat 50, que està permesa per la normativa”.

El conseller de Districte defensa el moment escollit per l’Ajuntament per a aplicar aquests canvis de mobilitat. “Ja hi havia consens sobre que s’havia d’anar treient cotxes de la ciutat i donar passos cap a una mobilitat més sostenible. Al districte tenim diversos reptes en aquest sentit: un és Sants-Creu Coberta, els altres són la plaça d’Espanya, Gran Via i el Passeig de la Zona Franca”, argumenta. Segons Mesa les setmanes de confinament han fet que s’hagi capgirat la proporció de desplaçaments en transport públic en favor del cotxe privat. “Això ho hem de canviar per no fe passes enrere”, conclou.

Hi haurà menys girs a l’esquerra

El conseller ha explicat a Ràdio Hostafrancs que s’estan estudiant les solucions tècniques que hauran de tenir els girs a l’esquerra per facilitar l’accés als carrers transversals a Creu Coberta i Sants. Assegura que es mantindran aquells girs que ja estan semaforitzats però “hem de ser conscients que probablement n’hi haurà menys, alguns se suprimiran”, adverteix.

Alternatives per a la càrrega i descàrrega

Pel que fa a la càrrega i descàrrega dels comerços, el conseller de Mobilitat afirma que s’ha acordat amb les entitats que representen les botigues que “hem d’anar caminant cap a sistemes coordinats de càrrega i descàrrega”. Com a alternatives a curt termini l’Ajuntament estudia ampliar les càrregues de càrrega i descàrrega dels carrers perpendiculars a Creu Coberta-Sants. Els responsables municipals també pensen en habilitar -a determinades hores- alguns carrers que ara són d’ús exclusiu per a vianants. Com a solució “a mig termini”, Mesa apunta que ara podria veure la llum una antiga reivindicació de l’Associació de Comerciants de Creu Coberta: crear un plataforma logística en alguna zona adjacent a la “carretera” per acollir de forma centralitzada una descàrrega de mercaderia per a un gran volum e comerços. A partir d’aquesta plataforma es podria distribuir la mercaderia a cada comerç particular en sistemes de transport lleugers i sostenibles.

Articles relacionats

5 comentaris

  1. El carril Bus-bici dieu? Mireu a gran vía si us plau! Sobre tot de pl 1 d’octubre a pl euro… hi han més bicis i patinetes a la vorera on no hi ha el carril bici! Tot aixó dels carrils bici no es per la contaminació babaus!! Es un negoci !! Haveu vist alguna vegada un urbano possant una multa a un patinet o bicicleta???se la porta fluixa! I al final de tot el negoci será una taxa per entrar en cotxe a barcelona…per motius medioambientals es clar!!

  2. El primer que tenen que fer es canviar el carril bici de la Gran Via entre Plaça Espanya i Plaça Cerdà i treure’l de la vorera. Es produeixen molts accidents.

  3. El que es urgent es canviar el carril bici que hi ha a la Gran Via entre Plaça Espanya i Plaça Cerdà i treure’l de la vorera. Es produeixen molts accidents cada dia. La sol-lució es fer-ho com han fet a l’altre tram de Gran Via entre Plaça Espanya i Plaça Universitat.

  4. N’estem fins els nasos de carrils bici i invents de aquesta gent que tenim a l’ajuntament. Sabem que es un negoci i n’estem farts de las seves destrucció de la circulació a Barcelona.

    1. El que causa “destrucció” (contaminació, soroll i perjudica a les persones i al planeta) és precisament la maleïda “circulació”. Anem assumint que l’ús del cotxe privat -en aquesta ciutat i a totes- serà l’excepció, l’últim recurs quan no hi hagi un altre remei i que a molts carrers NO hi podran circular. És qüestió de temps i pemso que ja no gaire. Acabarem veien un carrer Creu Coberta amb busos, bicicletes i vianants pero SENSE COTXES.

Respon a Alicia Cancel·la les respostes

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Close