Metro Espanya: 4 anys d’obres, però l’accés a Creu Coberta seguirà sense ascensor ni escales mecàniques

El president de l'eix comercial, Lluís Llanas, critica que “no s'ha tingut en compte el comerç de proximitat i es beneficia el centre comercial”

Foto: Google Street View

 

El projecte per la millora d’accessibilitat en les estacions de les línies 1 i 3 de metro de la plaça d’Espanya deixa sense ascensor ni escales mecàniques l’accés ubicat a l’entrada de l’eix comercial de Creu Coberta. Aquest estiu comencen les obres que tindran un cost de més de 10,5 milions d’euros i termini d’execució de 42 mesos. Un cop coneguts els detalls tècnics de l’obra, el president de l’Associació de Comerciants de Creu Coberta, Lluís Llanas, ha criticat el fet que no s’hagi inclòs la reforma de l’accés de metro ubicat a davant de l’Hotel Catalonia Plaza. “No s’ha tingut en compte el comerç de proximitat i es beneficia un centre comercial”, afirma Llanas en referència al centre comercial Arenas.

L’Associació de Comerciants va conèixer els dibuixos i el calendari d’obres planificats pel departament de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat, en una sessió informativa telemàtica celebrada el dia 1 de juliol. Llanas es queixa de la manca d’informació prèvia i que no s’hagi atès una proposta defensada des de l’eix: que l’entrada i sortida de l’intercanviador de plaça d’Espanya estigués a la confluència amb el carrer de la Creu Coberta.

La proposta del president dels comerciants d’Hostafrancs era la d’eliminar la petita illa que fa de parada als busos que van a l’aeroport i aprofitar aquest espai per centrar la boca de metro i encarar-la cap al carrer de la Creu Coberta. Aquesta operació, segons Llanas, hauria permès també eixamplar les voreres, tant al costat mar (bibilioteca Artur Martorell) com al cantó muntanya (Hotel Catalonia Plaza).

Els treballs comencen aquest estiu. El conjunt del projecte consisteix en la millora d’accessibilitat i adaptació de l’intercanviador a persones amb mobilitat reduïda.

S’instal·laran ascensors entre els diferents nivells i itineraris de correspondència entre les línies 1 i 3 de metro. Ja hi ha una primera fase adjudicada, per valor de 7,9 milions d’euros. La fase en la qual s’instal·laran els ascensors està encara en licitació. Aquesta obra es finança principalment amb diners de la Unió Europea, del Fons Europeu de Desenvolupament Regional.

L’intercanviador de la plaça d’Espanya és un dels més importants de la xarxa de ferrocarril suburbà de Barcelona. Les principals actuacions que s’inclouen en l’obra són:

Estació L1

  • Instal·lació d’un ascensor d’accés carrer-vestíbul, en la confluència de la plaça amb l’inici del carrer de Tarragona.
  • Ampliació del vestíbul situat al costat del centre comercial, junt amb la implantació d’un ascensor directe a l’andana sentit Hospital de Bellvitge.
  • Substitució de l’actual passera metàl·lica de canvi d’andana per una de nova i instal·lació de dos nous ascensors a l’extrem de les andanes. Això comportarà la redistribució de diversos espais de serveis tècnics i instal·lacions.
  • Recrescut parcial d’andanes per adaptar-les a persones amb mobilitat reduïda.

Estació L3

  • Ampliació del vestíbul i instal·lació de dos nous ascensors: un de carrer (a l’avinguda del Paral·lel costat Besòs) a vestíbul i un del vestíbul al passadís de connexió amb l’L1.
  • Dos ascensors per connectar el vestíbul intermedi amb les andanes.
  • Recrescut de totes dues andanes.

Passadís de connexió L1-L3

  • S’adapta el passadís entre les dues estacions de metro i entre l’L3 i FGC, suprimint-ne els esglaons d’ambdós extrems i substituint-los per un sistema de rampes.

Articles relacionats

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Close