Comencen les obres d’accessibilitat del metro de Plaça d’Espanya que duraran prop de 4 anys

A principis d'agost es veuran afectades diverses parades de bus i s'anul·larà el carril bus de pujada pel carrer Tarragona

Comencen les obres de millora de l’accessibilitat de les estacions de metro de la plaça d’Espanya (L1 i L3). Tenen una duració estimada de tres anys i mig, durant els quals es veurà afectada tota la mobilitat al voltant de la plaça. Amb 18 milions de persones usuàries a l’any, l’intercanviador de la plaça d’Espanya és un dels més importants de la xarxa metropolitana. La millora de l’accessibilitat de les estacions de metro (la de FGC ja és accessible) consisteix bàsicament a ampliar-ne els vestíbuls i connectar-los amb el carrer i les andanes mitjançant un total de vuit ascensors. El projecte ha generat crítiques per part de l’Associació de Comerciants de Creu Coberta pel fet que no preveu ni ascensor ni escales mecàniques l’accés ubicat a l’entrada de l’eix comercial, la boca de metro situada a davant de l’Hotel Catalonia Plaza.

El que si està previst és que l’ascensor al carrer de la L1 s’ubiqui a la banda d’Hostafrancs del carrer de Tarragona. Aquest ascensor baixarà fins a un nou vestíbul, connectat a andana amb un altre ascensor. Al fons de les andanes de la L1, hi haurà una nova passarel·la elevada i ascensors per anar de l’una a l’altra. L’ascensor al carrer de la L3 serà prop de la cantonada del Paral·lel amb la Gran Via; connectarà amb un vestíbul ampliat i, a través d’aquest, amb les andanes i amb el passadís que uneix L1 i L3, on les escales se substituiran per rampes.

Aquest dilluns 13 de juliol el conseller de Territori i Sostenibilitat, Damià Calvet, ha visitat avui els primers treballs d’aquest projecte, acompanyat per la tinenta d’Alcaldia, Janet Sanz, per la presidenta de TMB, Rosa Alarcón i pel president de FGC, Ricard Font.

Les obres suposen una inversió de 10 milions d’euros per part de la Generalitat de Catalunya, amb finançament del Fons Europeu de Desenvolupament Regional. El termini d’execució és de 42 mesos. El Departament de Territori i Sostenibilitat està redactant el projecte per millorar, després, els sistemes d’evacuació de l’intercanviador, amb una inversió de cinc milions més. Actualment, 146 de les 159 estacions de metro de Barcelona ja estan adaptades a persones amb mobilitat reduïda.

Afectacions de les obres

A partir del 13 de juliol, durant la fase 0 de les obres, s’ocupa un tram de vorera a l’illa central de la Gran Via, sobre la sortida del túnel, que ha obligat a suprimir les dues estacions de Bicing que hi havia. A principis d’agost arrenca la fase 1, que durarà un any, i comporta la reducció a cinc carrils de la rotonda en aquest punt, a més de desviar una mica l’entrada des del carrer de Tarragona, on queda anul·lat el carril bus de pujada.

Es desplacen parades de bus de les línies V7 (terminal a c. Diputació, arribant-hi pels carrers de València i Vilamarí), D40 (idem), H12, 52, 46, 150, BaixBus i Aerobus. Les línies 109 i CJ pugen pel c. Entença. A més, s’anul·la l’entrada al pàrquing de les Arenas des de la plaça d’Espanya (queda restringida a mercaderies): els cotxes hi accediran des del c. Diputació, on a partir del carrer de Vilamarí el trànsit es limita ara a veïnat, serveis i transport públic.

En anul·lar el tram de carril bici de la Gran Via que arrenca davant del Centre Comercial Arenas de Barcelona, el corredor ciclista per travessar la plaça d’Espanya en bicicleta –en sentit Llobregat o Besòs– passen a ser els carrers de Llançà, Diputació (carril bici desplaçat a davant de les Arenes i tram pacificat entre Tarragona i Creu Coberta) i Mir Geribert. Aquest carrer d’Hostafrancs s’ha senyalitzat com a bidireccional per a bicicletes, i a Creu Coberta es pot pedalar pel carril bici bus.

Articles relacionats

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Close