▶ JANET SANZ, tinenta d'alcaldia d'Ecologia i Urbanisme
“Hem d’imaginar Creu Coberta com el Portal de l’Àngel”

La tinenta d'alcaldia d'Ecologia i Urbanisme creu que després de la reforma de Glòries, cal repensar la plaça d'Espanya

La tinenta d’alcaldia, Janet Sanz, entrevistada per Ràdio Hostafrancs, a tocar de la plaça d’Espanya | Foto: Ajuntament de Barcelona

Descarrega 🠋

La tinenta d’alcaldia d’Ecologia, Urbanisme, Infraestructures i Mobilitat, Janet Sanz, creu que l’antiga “carretera” de l’eix Creu Coberta-Sants és un exemple que la ciutat camina cap a recuperar els carrers. Sanz ha visitat aquest cap de setmana el carrer gran d’Hostafrancs i de Sants coincidint amb la recuperació del programa ‘Obrim carrers’ que l’Ajuntament vol consolidar des d’ara tots els caps de setmana. “Hem de deixar enrere la idea de les autopistes. Jo m’imagino que això és més ‘Portal de l’Àngel’ que qualsevol altre carrer de Barcelona.”, ha dit la primera responsable municipal de mobilitat en una entrevista a l’estudi a celobert que ha instal·lat Ràdio Hostafrancs aquest dissabte 17 d’octubre.

“Repensar la plaça d’Espanya”

Janet Sanz creu que la plaça d’Espanya, és el següent gran espai públic de la ciutat que s’ha de repensar, com s’ha fet amb la plaça de les Glòries. A curt termini, i durant els anys que duraran les obres a les estacions de Metro i FGC que hi ha sota la plaça d’Espanya, l’Ajuntament vol buscar una solució tècnica perquè el carril bici no quedi desconnectat entre diferents eixos.

“S’ha de consensuar, però el cotxe ha de perdre espai”

Sobre el fet que el programa ‘Obrim carrers’ no s’hagi recuperat a altres espais de la ciutat com la Via Laietana o el carrer d’Aragó i de les crítiques i rebuig que han aixecat algunes mesures de l’anomenat “urbanisme tàctic”, Janez Sanz ha afirmat que el govern municipal “entén les crítiques i que les coses s’han de fer de forma consensuada”, però al mateix temps adverteix que “el cotxe ha de perdre espai, perquè és qüestió de justícia”. Segons la tinenta d’alcaldia “No és normal que el 60% dels carrers sigui per als cotxes”.

Sanz remarca que “la salut ja estava en risc abans de la pandèmia, perquè tenim un problema d’emergència climàtica que no és un simulacre”. “Som una ciutat mediterrània i el Mediterrani patirà molt. Això afecta la salut”, conclou.

Articles relacionats

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Close