Nou servei municipal per assessorar els afectats per talls elèctrics
L'OMIC posa en marxa un telèfon d'atenció específic: el 934 027 494, que atén de 9.00 a 14.00 h


L’Oficina Municipal d’Informació al Consumidor (OMIC) ha posat en marxa un servei específic per atendre les persones afectades per talls de subministrament elèctric provocats per avaries a la xarxa, un problema recurrent els darrers mesos a alguns barris de Barcelona i que ha afectat també usuaris del barri d’Hostafrancs. Un equip tècnic específic atén les persones afectades tant per telèfon, al 934 027 594, de 9.00 a 14.00 hores, com per correu electrònic, a consum@bcn.cat.
L’objectiu del servei és facilitar tota la informació possible i acompanyar a l’hora de reclamar a l’empresa subministradora perquè les persones afectades tinguin clar com i quan s’ha de fer cada tràmit.
En el cas que l’empresa no hagi donat resposta als afectats o no ho hagi fet de manera satisfactòria en el període d’un mes establert per la normativa, el servei s’encarregarà d’iniciar el procediment de mediació a Consum de la Generalitat i requerir una resposta a les empreses subministradores d’electricitat.
El nou servei, orientat tant a la ciutadania en general com a persones autònomes, pimes i microempreses que hagin tingut talls de subministrament elèctric a causa d’avaries, se suma als altres que ofereix l’OMIC, que continua atenent consultes i altres incidències pels canals habituals: el telèfon 010, el web de l’OMIC i de manera presencial, amb cita prèvia.
A més, els punts d’assessorament energètic ofereixen des del 2017 assessorament i acompanyament en casos de tall de subministrament de llum a llars vulnerables amb dificultats econòmiques.