Comencen les obres preliminars per a la connexió de FCG entre plaça d’Espanya i Gràcia

Dijous 7 de juliol la Generalitat inicia els treballs de desviament de serveis a la zona Gran Via-carrer de Llança. L'any que ve, des d'aquell punt, una tuneladora perforarà 4 km de subsol fins arribar a Gràcia

NOTÍCIES
NOTÍCIES
Comencen les obres preliminars per a la connexió de FCG entre plaça d'Espanya i Gràcia
/

ÀUDIO | ESCOLTA LA NOTÍCIA

play_circle_filled
pause_circle_filled
Ràdio Hostafrancs | Notícies
volume_down
volume_up
volume_off

Dijous 7 de juliol és la data en que l’ens públic de la Generalitat Infraestructures.cat inciarà els treballs de desviament de serveis en el que, de fet, és el primer pas per un dels grans projectes d’ampliació de la xarxa de transport públic del propers anys a Barcelona: la connexió de FGC entre la plaça d’Espanya i Gràcia. El projecte significa ampliar la línia L8, amb 4,1 km més de túnel i la creació de tres estacions noves. El resultat serà tenir connectades l’actual línia de FGC que uneix Barcelona amb l’Anoia i les línies que porten al Vallès. La Generalitat calcula que quan estigui acabada aquesta obra, d’aquí a uns anys, en faran ús unes 70.000 persones cada dia.

La gran obra del nou túnel i les tres noves estacions -Hospital Clínic, Francesc Macià i Gràcia, tindrà un cost aproximat de 300 milions d’euros, però no és la que que comença aquest estiu. La previsió de la Generalitat és fer-ne la licitació en els propers mesos i executar els treballs a partir del segon semestre de l’any que ve. El més immediat, el que sí s’iniciarà en els propers dies, és el projecte preliminar destinat a preparar i desviar serveis afectats (clavegueram, abastiment d’aigua, mitja tensió d’electricitat i telecomunicacions). Aquesta obra té un cost de 7 milions d’euros i un temps d’execució previst de 14 mesos.

Els detalls del que començarà a fer-se aquest estiu als entorns de la plaça d’Espanya s’han explicat aquest dimarts en una sessió informativa al Saló de Plens de la seu del Districte. El sotsdirector general de Programació i Execució del departament de Territori, Pedro Malavia, parlava d’”avançar feina”.

Es tracta de preparar-ho tot per quan arribi el moment d’executar el projecte gran, per quan una tuneladora entri pel costat mar de la Gran Via a l’altura del carrer de Llença i perfori 4 km de nou túnel a uns 50 metres per sota de la supefície. Malavia, considera que aquesta obra és comparable a les que s’acaben de reprendre per completar la línia 9 del Metro.

Ara sí, escales mecàniques encarades a Creu Coberta

Una de les novetats que comportarà la connexió dplaça d’Espanya-Gràcia serà la construcció d’un nou accés a la cantonada de la Gran Via amb el carrer de la Creu Coberta. El nou accés, situat davant l’escola Francesc Macià, comptarà amb escales mecàniques i conduirà directament al vestíbul de Ferrocarrils de la Generalitat, des d’on es podrà accedir també a les línies L1 i L3 de Metro. Substituirà l’entrada actual de FGC que està ubicada a la vorera central de la Gran Via.

Pedro Malavia, sotsdirector general de Programació i Execució del departament de Territori (Generalitat) i Carolina Puig, de la gerència de Mobilitat i Infraestructures (Ajuntament de Barcelona) | Foto: Ràdio Hostafrancs

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà.

Articles relacionats

WP Radio
WP Radio
OFFLINE LIVE