El parc Joan Miró quedarà molt afectat temporalment per les obres del túnel de FGC fins a Gràcia

Haurà d'acollir la base d'operacions, el magatzem del material i la terra que extraurà la tuneladora

NOTÍCIES
NOTÍCIES
El parc Joan Miró quedarà molt afectat temporalment per les obres del túnel de FGC fins a Gràcia
/

ÀUDIO | ESCOLTA LA NOTÍCIA

play_circle_filled
pause_circle_filled
Ràdio Hostafrancs | Notícies
volume_down
volume_up
volume_off

El proper estiu començaran les obres per construir el túnel ferroviari entre la plaça Espanya i Gràcia que permetrà connectar les línies dels Ferrocarrils de la Generalitat del Baix Llobregat i l’Anoia amb les del Vallès. Amb un cost total de 430 milions d’euros, aquesta és una de les obres d’infraestructures més importants que hi haurà a Barcelona en els propers temps i està previst que els treballs durin cinc anys. L’obra tindrà una afectació important sobre l’entorn, especialment sobre el parc Joan Miró que haurà d’acollir la base d’operacions amb les oficines, el magatzem de material i la terra que extraurà la tuneladora.

Una tercera part de la superfície del parc Joan Miró quedarà afectada per les necessitats de l’obra. A mesura que la tuneladora avança, les terres s’han d’anar extraient. Això es farà a través d’una galeria que es construirà al carrer de Llança i que unirà el pou d’atac a la Gran Via amb el parc on estarà la zona d’acopilament de terres.

El parc també tindrà una àrea de camions, que seran els encarregats de traslladar tot aquest material que s’extregui de la perforació a mesura que hi vagin arribant. També hi haurà el magatzem del material general d’obra i una zona de 1.455 metres quadrats reservada per emmagatzemar les plaques de formigó que es van col·locant per fixar el túnel a mesura que avança la màquina en la perforació. A banda, també s’hi ubicaran altres serveis com els accessos a l’obra, un dipòsit d’aigua, un punt de gestió de residus i les oficines.

Connexió de dues línies de FGC i un tros més de metro

El nou túnel que es construirà, de 4 quilòmetres, transcorrerà per sota de la Gran Via, el carrer Urgell, la plaça Francesc Macià i la travessera de Gràcia. En aquest recorregut, hi haurà dues noves estacions: Hospital Clínic, on hi haurà l’enllaç amb l’L5, i Francesc Macià, on hi haurà l’enllaç amb el tramvia. Les estacions de plaça Espanya i Gràcia es remodelaran.

La previsió és que la nova connexió ferroviària estigui en funcionament l’any 2029. Quan tot sigui una realitat, un usuari de Manresa, Igualada, Sant Boi o l’Hospitalet, per exemple, podrà anar fins a Gràcia sense baixar del tren. Si allà volgués seguir cap al Vallès, sí que hauria de fer un transbordament a la mateixa estació.



Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà.

Articles relacionats

WP Radio
WP Radio
OFFLINE LIVE